Özel Eğitim Alan Öğretmeni Zeynep YAVUZ 2007 yılında Anadolu Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünden mezun olmuştur.
2000-2001 yılında Dokuz Eylül Hastane Kreşinde, 2001-2006 yılları arasında Çenberci Çocuk Dünyası Anaokulu’nda çalışmıştır. 2007-2009 Marmaris Martılar Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde çalışmış bu süre içerisinde Uzman Dil Konuşma Terapisti Mehmet COŞKUN’dan dil ve konuşma bozuklukları alanında süpervizyon almıştır.
Aldığı Eğitimler; COGENT Lisansörlüğü, PCDI Kursu ( Otizmli Çocuklar İçin Erken Eğitim Programı Geliştirme), Benim de Sesim Var Eğitimi (Konuşma Geriliği Olan Çocuklarda Tablet Eğitimi), İzmir 1. Otizm Kongresi, Otizmde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar Uygulamalı Davranış Analizi, Temel Portage Eğitimi (Erken Çocukluk Gelişim Programı Eğitimi), Duyu Bütünleme Terapisi ve Otizm Eğitimci Süpervizyon Çalışmaları, Özel Gelişimli Çocuklarda Dil Gelişimi Terapi Teknikleri ve Artikülasyon Çalışmaları, Özel Eğitim Alanında Destek Verecek Uzman Öğretici Yetiştirme Kursu, Çocuk Değerlendirme ve Dikkat Testleri Eğitimi ( Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE), Kelime Söyleyiş Testi, Metropolitan Okul Olgunluğu Testi, D2 Dikkat Testi, Frankfurter Dikkat Testi, Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi, Bender Gestalt Görsel Motor Algılama Testi, Gessel Gelişim Figürleri Testi, Catell 2-A Zeka Testi, Peabody Resim Kelime Eşleştirme Testi, Goodenough-Harris Bir İnsan Çiz Testi, Cattel 3-A Zeka Testi, Benton Görsel Bellek Testi, Porteus Labirent Testi) , GEÇDA (Gazi Erken Çocukluk Gelişimi Değerlendirme Aracı), GEDEP (0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için gelişimsel destek programı), ETEÇOM (Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı), IVO-ODS (Otizm Spektrum Bozukluğu Kapsamlı Değerlendirme Aracı), GOBDÖ-2-TV (GİLLİAM Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği),Öğrenme Güçlüğü Bataryası Eğitimi, PASS Bilişsel Müdahale Programı ( Bireylerin öğrenme performanslarını geliştirmek ve yükseltmek için yapılandırılmış, her bireye ayrı olarak düzenlenen bir öğrenim programıdır.) TILLS TESTİ (6-18 yaşları arasındaki öğrencilere özgül öğrenme güçlüğü: disleksi ve disgrafi ile dil bozukluğu tanısı koymak amacıyla geliştirilmiş yeni nesil bir testtir.)
2009-2020 yılları arasında Dünya Danışmanlık Merkezi’nde çalışmıştır. 0-6 yaş arası çocuklarda gelişim geriliği, erken çocukluk becerileri, yaygın gelişimsel bozukluk( otizm, atipik otizm, asperger sendromu) mental retardasyon, dil gelişimi, konuşma geriliği, artikülasyon çalışmaları, anında ekolali ve gecikmiş ekolali söndürme çalışmaları, oyunla iletişim, duyu bütünleme ve motor planlama, dikkat eksikliği ve sosyal beceri alanlarında uygulamalarını sürdürmeye devam etmektedir.
ÇALIŞTIĞI ALANLAR:
COGENT LİSANSÖRÜ (4-7 ÇOCUKLARDA BİLİŞSEL ERKEN MÜDAHALE PROGRAMI Disleksi belirtileri varsa müdahale çalışmalarını içermektedir.)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ BATARYASI ÇOCUK GELİŞİMİ TARAMA TESTLERİ (AGTE- GEÇDA-PORTAGE)
GOBDÖ-2-TV (Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği)
TILLS (Bütünleşmiş Dil Okur Yazarlık Becerileri Testi 6-18 yaş)
DİKKAT TESTLERİ Ve DİĞER GELİŞİMSEL TESTLER (D2 Dikkat Testi, Frankfurter Dikkat Testi, Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi, Bender Gestalt Görsel Motor Algı Testi, Gessel Gelişim Figürleri Testi, Cattel 2-A Zeka Testi, Kelime Söyleyiş Testi, Kelime Söyleyiş Testi, Peabody Resim Kelime Eşleştirme Testi, Goodenough-Harris Bir İnsan Çiz Testi, Cattel 3-A Zeka Testi, Benton Görsel Bellek Testi, Porteus Labirent Testi)
OKUL OLGUNLUĞU TESTİ METROPOLİTAN
GEDEP (0-36 aylık gelişimi risk altındaki çocuklar için gelişimsel destek programı),
ETEÇOM (Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı),
IVO-ODS (Otizm Spektrum Bozukluğu Kapsamlı Değerlendirme Aracı),
PASS Bilişsel Müdahale Programı (Bireylerin öğrenme performanslarını geliştirmek ve
yükseltmek için yapılandırılmış, her bireye ayrı olarak düzenlenen bir öğrenim programıdır.)
OTİZM- A TİPİK OTİZM-ASPERGER-ZİHİNSEL GELİŞİM GERİLİĞİ
KONUŞMA GERİLİĞİ/ARTİKÜLASYON PROBLEMİ
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM BECERİLERİNİN TÜM BECERİ BASAMAKLARI
ZİHİN KURAMI
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI/ DUYGU REGULASYONU
DUYU BÜTÜNLEME ÇALIŞMALARI
ÇOCUKLARDA OYUNLA İLETİŞİM
Çalıştığı Yaş Grupları: 0-6 yaş ve 6-19 yaş